søndag 18. januar 2009

Overtrøtt humor


Har hatt ei sinnsykt travel uke. Har ikke rukket anna enn å jobbe og sove, og vært elendig til å oppdatere bloggen. Mye av grunnen er at SV lager nytt arbeidsprogram for neste Stortingsperiode. Som Norges mest demokratiske parti har SV latt alle mennesker og organisasjoner i dette landet få muligheten til å komme med sine innspill. Det resulterte i 1638 (!) endringsforslag til 1.utkastet.

Jeg har i helga sittet i komiteen som har gått gjennom hvert enkelt forslag og gitt SVs landsstyre en anbefaling av hvilke som bør tas inn og bli SVs politikk. Ingen liten jobb...

Vil her kåre en vinner av konkurransen "Morsomste endringsforslag".

Mange forslag kunne blitt løftet fram. Særlig liker jeg setninga "Norge trenger barn og SV ønsker alle barn velkommen", som argumenterte for gratis assistert befrukting. Et annet som lyste opp i natten var "SVs mål er å avskaffe fattigdommen, også den relative fattigdommen". Dette kan kanskje forstås som et forsøk på å få SV til å vedta revolusjon innen nærmeste 4-årsperiode? For fjerning av all relativ fattigdom bør vel bety at alt av verdi skal fordeles helt likt mellom folk? Da er nok 4 år litt ambisiøst :)

Men som hedmarking tvangsbosatt i hovedstaden har jeg en klar favoritt. Vinneren må bli:

"SV vil arbeide for at det igjen vil bli attraktivt å holde sau som hobby"

Takk til alle som sendte inn forslag, og bidro til at vi får et knakende godt program!

Det blir nok en tidlig kveld på meg...

2 kommentarer:

  1. Gøyalt :) og artig bilde.
    selv om relativ fattigdom kan jo være så mangt.

    SvarSlett
  2. Jeg merker jeg er skeptisk til folk som vil ha sau som hobby...

    SvarSlett