mandag 29. juni 2009

Sommersol og ny sykkel :)

Det er fantastisk når sommeren smiler som nå, og umulig å sitte inne og skrive blogg... Har kjøpt meg ny sykkel og den siste uka har jeg gjenoppdaget gleden ved å suse av gårde med mjølkesyre i lårene :)

Var på SU-seminar i Lillehammer fredag og lørdag, og da vi var ferdig tok jeg like gjerne sykkelen fatt, og sykla hjem til mamma og pappa på Hamar.

Det er noe veldig fint i å sykle småveiene langs Mjøsa, høre humlene suse og la sola steke ryggtavla. Midt mellom Moelv og Brummundal måtte jeg stoppe og ta bilde av den nedlagte bensinstasjonen Ringsaker Bensin & Service.

Det gir en blanda følelse å sykle forbi stedet hvor utviklinga tilsynelatende har stått stille i flere tiår. På den ene sida er det noe vedmodig ved det, og det får meg til å føle oppgittheten over sentraliseringspolitikken som har vært ført. På den andre sida får det meg til å tenke framover, forestille meg alle mine kjente steder om 40 år, og jeg smiler for meg sjøl når jeg tenker på at alle bensinpumpene, ikke bare de i grisgrendte strøk, vil være nedrusta og tulla inn i spindelvev, fordi verden har kommet seg ut av den fossile tidsalderen.

3 kommentarer:

  1. I dag er siste frist for å stemme på Malis blogg her:
    http://sveintoremarthinsen.blogspot.com/

    Hun trenger flere stemmer.

    SvarSlett
  2. Jøss, ante ikke at jeg var med i noen konkurranse. Og jeg som nesten ikke har oppdatert i juni, da... Jaja, ser at det stort sett er blåbloggerne som har fått stemmer der, så det er vel på den sida de har mobilisert...

    SvarSlett
  3. Det er de 15 med flest stemmer som går videre til neste måned, hvor 5 nye kommer med, og sånn fortsetter det ut året, da den beste bloggen skal kåres.

    Akkurat nå er du på håret inne blant de 15, men burde nok helst ha et par stemmer til.

    Ser ut som avstemninga fortsetter frem til midnatt i dag 30.juni.

    Han som har bloggen skriver også i Minerva så kan godt tenke meg han har en overvekt av lesere fra høyresida.

    Ellers er det veldig deilig å være ute å sykle om sommeren, ja :)

    SvarSlett