torsdag 10. desember 2009

Lov å si nei


Kontoret er konstant fylt av helikopterstøy, nettavisene overgår seg selv i talentløse overskrifter, menn går rundt i Oslos gater med maskingeværer og på radioen er det ustoppelig Obama-gnål.

En dag litt utenom det vanlige altså.

I anledning fredsprisutdelinga har Dagbladet gitt meg utfordringa:

1. Hva er din hilsen til Obama?
2. Hva ville du spurt om hvis du fikk ett spørsmål?

Her er mine svar:

1. Hei Herr President. Du vet det er lov å si nei når middelaldrende menn vil gi deg gaver du ikke fortjener for å få lov til å ta deg i hånda?

2. Oslo er mest kjent for Nobelprisen og Oslo-avtalen mellom Israel og palestinerne. Den kom i stand etter at Gerorge Bush senior brukte USAs økonomiske makt til å presse Israel til forhandlingsbordet. Når har du tenkt til å gjøre det samme?

Men dessverre lar jo ikke Obama verken meg eller pressen få lov til å stille spørsmål.

Og pressedekninga blir deretter... Vil derfor utlyse en liten konurranse: Hvilken sak er dagens verste?

Foreløpig har vi følgende nominerte:
Glemte å trekke ut stolen,
- Han tok rundt meg!
Eller
Michelle på teselskap
med ingressen: Førstedame Michelle Obama er på privat samtale med statsministerfrue Ingrid Schulerud mens mennene snakker politikk.

For oss som syns fred er viktigst, anbefaler jeg demonstrasjonen kl 18.00 på Jernbanetorget.

4 kommentarer:

  1. syns denne ligger godt an: http://www.dagbladet.no/2009/12/10/nyheter/obama/nobel/9439530/

    (forøvrig feil link på te-linken)

    SvarSlett
  2. VG er flinke til å sette fokus på de VIKTIGE problemstillingene: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/obama-i-norge/artikkel.php?artid=596624

    "Sp-Trygve avvist av fru Obama. Danse-Trygve måtte ta til takke med Mette-Marit!"

    SvarSlett
  3. Endelig er det iallefall over. For ett hyserti! Har aldri vært så pinlig berørt over å være norsk... VG viser seg fram fra sin beste side som alltid. Jeg føler at Norge som fredsnasjon har tapt seg kraftig.

    SvarSlett
  4. hysteri* var selvfølgelig det jeg mente.

    SvarSlett